Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Και μαθητές και αθλητές (συνέντευξη)

Όταν ετοιμάζαμε το αφιέρωμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες, σκεφτήκαμε ότι όλοι αυτοί οι αθλητές-ήρωες που συμμετέχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες ξεκίνησαν από μικρή ηλικία κάποιο άθλημα, δεν έγιναν κατευθείαν πρωταθλητές και Ολυμπιονίκες. Ήταν, δηλαδή, μαθητές σαν εμάς. Κοιτάξαμε γύρω μας και ανακαλύψαμε τρεις (θα υπάρχουν βέβαια κι άλλοι) συμμαθητές μας που αφιερώνουν χρόνο όχι μόνο στα μαθήματα αλλά και στον αθλητισμό. Γιατί το κάνουν;

Συνέντευξη: Χότζα Πέτρος, Χρυσαφίδου Στεφανία, Παντελίδου Δήμητρα.

1.                  Με ποιο άθλημα ασχολείσαι και από ποια ηλικία άρχισες να ασχολείσαι με αυτό το άθλημα;



Μανσινάκης Άγγελος:  Ασχολούμαι με το TAEKWONDO από 5 ετών.

Πατσίδου Μαρία:  Το άθλημα με το οποίο ασχολούμαι ονομάζεται άλμα εις ύψος και έχω ξεκινήσει από 12 ετών.

Μουρατίδου Μαρία:  Ασχολούμαι με δύο αθλήματα. Με το taekwondo itf από 7 ετών και με το kick boxing από 13 ετών.


2.                  Για ποιο λόγο ασχολήθηκες με το άθλημα αυτό; Σε παρότρυνε κάποιος;

Μανσινάκης:  Με παρότρυνε ο πατέρας μου, για να αποκτήσω αυτοπεποίθηση.
Πατσίδου:  Ασχολούμαι με αυτό το άθλημα, γιατί έχει μέλλον. Αυτός που με παρότρυνε να έρθω στο στίβο είναι ο προπονητής κος Σάκης Δημαράς.
Μουρατίδου:  Τα αθλήματα που κάνω πιστεύω ότι καταρχήν μου προσφέρουν ένα υγιές και γυμνασμένο σώμα. Ακόμα, μου δίνουν τη δυνατότητα να προστατεύσω τον εαυτό μου, όταν χρειαστεί. Τέλος, αυτό που κάνω μου αρέσει και μου προσφέρει ευχαρίστηση.


3.                  Τι πιστεύεις πως σου προσφέρει το άθλημα με το οποίο ασχολείσαι;

Μανσινάκης:  Πειθαρχία, αυτοσυγκέντρωση, αυτοέλεγχο.


4.                  Πόσες ώρες την ημέρα προπονείσαι;

Μανσινάκης:  Προπονούμαι 1,5 ώρα την ημέρα.
Πατσίδου:  Την ημέρα προπονούμαι περίπου 2 με 2,5 ώρες.
Μουρατίδου:  1,5 ώρα την ημέρα.


5.                  Πώς συνδυάζεις τα μαθήματα με το άθλημά σου;

Μανσινάκης:  Με καλό προγραμματισμό.
Πατσίδου:  Πρώτα κοιτάω να κάνω τα μαθήματα μου, γιατί αυτά προηγούνται και ύστερα όλα τα υπόλοιπα.


6.                  Στους αγώνες που έχεις συμμετάσχει έχεις περισσότερες νίκες ή ήττες;

Μανσινάκης:  Νίκες.
Πατσίδου:  Έχω περισσότερες νίκες.


7.                  Ποιες είναι οι διακρίσεις σου;

Μανσινάκης:  Το Δεκέμβριο του 2011 στους Πανελλήνιους αγώνες τάε κβον ντο στην κατηγορία 45-49 παίδων κατέλαβα την 4η θέση. Μια άλλη μεγάλη διάκρισή μου είναι η 1η θέση στους αγώνες της Χρυσούπολης το 2010.
Πατσίδου:  Το καλοκαίρι σε αγώνες στην Καβάλα έκανα επίδοση 1,50 μ. και ήμουν 1η. Ύστερα, στην προπόνηση, έκανα μια φορά 1,60 μ. Αν κάνω αυτήν την επίδοση σε κάποιον Πανελλήνιο Αγώνα, μπορεί να είμαι 2η στην Ελλάδα.
Μουρατίδου:  Το Σεπτέμβριο του 2011 στους Πανευρωπαϊκούς αγώνες κικ μπόξινγκ, οι οποίοι διεξήχθησαν στην Ιταλία, στην κατηγορία -60 κορασίδων κατέλαβα την 3η θέση. Λίγο πριν, το Μάρτιο του 2011 στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα κικ μπόξινγκ, στη Λάρισα, ήμουν 2η .


8.                  Τραυματίστηκες ποτέ; Φοβάσαι τους τραυματισμούς ή τους συνήθισες;

Μανσινάκης:  Ναι, τραυματίστηκα. Δεν τους φοβάμαι, όμως, γιατί τους έχω συνηθίσει.
Πατσίδου:  Έχω τραυματιστεί αρκετές φορές πέφτοντας πάνω στον πήχη με τη μέση μου, αλλά το έχω συνηθίσει. Ίσα ίσα, τότε πεισμώνω και θέλω να περάσω τον πήχη.
Μουρατίδου:  Έχω τραυματιστεί πολλές φορές και πλέον δε φοβάμαι. Εξάλλου, εφόσον αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτά τα αθλήματα, είμαι έτοιμη για οποιονδήποτε τραυματισμό.


9.                  Θα συνεχίσεις να ασχολείσαι με το άθλημα αυτό;

Μανσινάκης:  Ναι.
Πατσίδου:  Θα συνεχίσω να ασχολούμαι με αυτό το άθλημα, γιατί έχει μέλλον και έτσι θέλω να φανταστώ το δικό μου.
Μουρατίδου:  Εννοείται πως θέλω να συνεχίσω να ασχολούμαι με αυτά τα αθλήματα, γιατί είναι κάτι που μου αρέσει, με γεμίζει και με κάποιον τρόπο εκτονώνομαι.


10.              Όταν μεγαλώσεις, θα ήθελες να είναι η μοναδική σου ασχολία, να ασχοληθείς δηλαδή επαγγελματικά;

Μανσινάκης:  Ό,τι και να κάνω, θα ήθελα το TAEKWONDO να είναι στη ζωή μου.

                                                       
11.              Πιστεύεις πως θα ήθελες κάποια περισσότερη βοήθεια από κάπου; Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να βελτιωθεί στην οργάνωση του αθλήματός σου;

Μανσινάκης:  Θα ήθελα να συμβάλλουν οικονομικά στις διοργανώσεις των αγώνων.


12.              Στο μέλλον θα ήθελες να γίνεις δάσκαλος-προπονητής σε κάποιον σύλλογο;

Μανσινάκης:  Ναι.
Πατσίδου:  Θα ήθελα πολύ να γίνω δασκάλα σε ένα σχολείο, όχι σε ένα σύλλογο, γιατί πιστεύω πως ο μισθός μου θα είναι μεγαλύτερος.
Μουρατίδου:  Δε θα είχα πρόβλημα να γίνω δασκάλα σε κάποιο σύλλογο. Αν δεν πραγματοποιήσω τα όνειρα που έχω τώρα για το μέλλον μου, σίγουρα θα ασχοληθώ με αυτό το επάγγελμα.


13.              Τους Ολυμπιακούς τους ονειρεύεσαι, έστω και ως όνειρο μόνο;

Μανσινάκης:  ΦΥΣΙΚΑ!!!
Μουρατίδου:  Οι Ολυμπιακοί δεν μπορώ να πω ότι είναι το όνειρό μου, αλλά η αλήθεια είναι πως θα το ήθελα.


14.              Πότε έχεις περισσότερη αγωνία, όταν δίνεις εξετάσεις στο σχολείο ή όταν έχεις έναν αγώνα;

Μανσινάκης:  Όταν δίνω εξετάσεις στο σχολείο.
Πατσίδου:  Δεν έχω αγωνία ούτε άγχος, γιατί ξέρω πως το άγχος και η αγωνία κάνουν κακό. Όταν είμαι σε ένα αγώνα συγκεντρώνομαι σε αυτό που κάνω. Επίσης, όταν δίνεις εξετάσεις δεν πρέπει να έχεις άγχος, γιατί, αν θα διαβάσεις, θα γράψεις.
Μουρατίδου:  Καταρχήν, όταν δίνω εξετάσεις στο σχολείο, δεν έχω αγωνία. Οπότε, πιο πολύ αγωνία έχω, όταν συμμετέχω σε κάποιον αγώνα.


15.              Υπάρχουν ζώνες στο άθλημά σου; Πόσες; Εσύ έχεις κάποια;

Μαύρη ζώνη                   Κίτρινη ζώνη

Πράσινη ζώνη                   Χωρίς ζώνη

Μανσινάκης:  Υπάρχουν 11 ζώνες. Έχω μαύρη ζώνη και 2 DAN.
Μουρατίδου:  Από τα αθλήματα που κάνω ζώνες υπάρχουν μόνο στο taekwondo itf, όχι στο kick boxing. Όλες οι ζώνες είναι 19, από τις οποίες οι 11 είναι οι έγχρωμες και οι 8 είναι οι μαύρες. Τις μαύρες τις παίρνεις κάθε φορά που ανεβαίνεις και DAN. Εγώ έχω μαύρη ζώνη και 1 DAN. 


16.              Μπορείς να δείρεις όποιον σε πειράξει; Να σε φοβόμαστε; 

Μουρατίδου:  Πιστεύω πως μπορώ να δείρω όποιον με πειράξει! Αν με προκαλέσετε πια τόσο πολύ, ναι, να με φοβάστε, αλλά αν δε με ενοχλήσετε, δεν υπάρχει λόγος να με φοβάστε!
Μανσινάκης:  Ναι, μπορώ! Δεν υπάρχει όμως λόγος να το κάνω. Όχι … να μη με φοβάστε! Κακό παιδί γίνομαι μόνο στο τερέν!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου