Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Συνέντευξη από μία μητέρα των Παιδικών Χωριών SOS

1.      Ποιος είναι ο ρόλος σας στα χωριά SOS;
Είμαι μητέρα SOS και έχω αναλάβει εδώ στην Αλεξανδρούπολη τέσσερα παιδάκια ηλικίας 6, 7, 8 και 9 ετών.

2.      Γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με τα παιδιά των χωριών SOS;
Είμαι ήδη αρκετά χρόνια στα χωριά SOS. Ήμουνα σε μια ηλικία, όταν πήγα στα χωριά SOS, κατά την οποία είχε ολοκληρωθεί ο κύκλος μου ως μητέρα στα δικά μου παιδιά,  καθώς είχαν μεγαλώσει, και δεν είχα οικογενειακές υποχρεώσεις. Έτσι, αποφάσισα να ασχοληθώ πάλι με παιδιά.

3.      Πρέπει να έχει κάποιος ειδικές γνώσεις για να ασχοληθεί με αυτά τα παιδιά; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των μητέρων;
Πρώτα, πρέπει να έχει αγάπη για τα παιδιά, να έχει πάρα πολύ υπομονή και χιούμορ. Οι γνώσεις μαθαίνονται κυρίως μέσα από την εμπειρία που αποκτάς. Εννοείται βέβαια ότι δεν είμαστε μόνες μας. Υπάρχουν άνθρωποι, ειδικοί επιστήμονες που μας βοηθάνε σε κάθε δυσκολία που υπάρχει, γιατί τα παιδιά σαφώς έχουνε προβλήματα.

4.      Πώς είναι η καθημερινότητά σας στο χωριό SOS;
Ο δικός μου ο ρόλος είναι ένας ευαίσθητος ρόλος και πολύπλευρος. Πρέπε,ι εκτός από μαμά SOS, να είμαι και δασκάλα, να είμαι και οριοθέτης. Τα συναισθήματα εναλλάσσονται συνέχεια. Εκεί που οριοθετείς τον μεγάλο, θα πρέπει να πάρεις αγκαλιά τον μικρό. Εμένα αυτή η εναλλαγή μου αρέσει. Βέβαια, η καθημερινότητά μας είναι όπως σε κάθε οικογένεια.

5.      Κατά την παραμονή σας σε αυτά τα χωριά παρακολουθείτε κάποια σεμινάρια, για να ενημερώνεστε περισσότερο;
Ναι, βεβαίως, βεβαίως. Γίνονται σεμινάρια που αφορούν την ψυχική υγεία των παιδιών, τη σωματική υγεία, σεμινάρια λογοθεραπείας. Συγκροτούμε βιωματικές ομάδες και έχουμε ομαδικές συναντήσεις με ψυχολόγους που μας βοηθάνε πάρα πολύ.

6.      Έχετε ημέρες άδειας, για να ασχοληθείτε με δικά σας θέματα;
Ως εργαζόμενη, έχω όλα τα δικαιώματα ενός εργαζόμενου. Έτσι, έχω δύο ημέρες την εβδομάδα ρεπό.

7.      Όταν λείπετε, σας αντικαθιστά κάποιο συγκεκριμένο άτομο;
Ναι, με αντικαθιστά η θεία SOS που είναι συγκεκριμένο άτομο. Το άτομο πρέπει να είναι συγκεκριμένο και σταθερό, ώστε τα παιδιά να μην μπερδεύονται. Υπάρχει, βέβαια, μία πολύ καλή συνεργασία ανάμεσα στη μητέρα και τη θεία SOS.

8.      Σας δυσκολεύει κάτι μέσα στο σπίτι;
Δυσκολευόμαστε όπως όλες οι μαμάδες, αλλά το θετικό είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι εκείνη τη στιγμή να μας δώσουν το χέρι τους και να μας βγάλουν από τη δυσκολία.

9.      Τα παιδιά έχουν επικοινωνία με τις οικογένειές τους;  Από τι εξαρτάται αυτό;
Έχουν επικοινωνία με τις οικογένειές τους και αυτό είναι υγιές. Έχουνε τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς ή κατά καιρούς έρχονται και τα βλέπουν τα παιδιά.

10.   Πώς νιώθετε όταν τα παιδιά σας φωνάζουν μαμά;
Συγκινούμαι πάρα πολύ.

11.   Ήταν δύσκολη ή εύκολη η απόφασή σας να ενταχθείτε στα χωριά SOS;
Νομίζω ότι ήταν πάρα πολύ εύκολη, δε δυσκολεύτηκα, από τη στιγμή που ήταν επιλογή μου να το κάνω αυτό. Όταν φεύγει ένα παιδί από την οικογένειά του είναι μόνο του, είναι κάτι πολύ δύσκολο και για το παιδί και για μένα. Η ίδια, όμως, αυτή η δυσκολία με έκανε να θέλω να το κάνω αυτό.

12.   Πώς φαντάζεστε τη σχέση σας με τα παιδιά, αφού ενηλικιωθούν;

Έχω ήδη μεγαλώσει δεκατέσσερα παιδιά στη Βάρη και τέσσερα  μεγαλώνω εδώ. Τα παιδιά που μεγάλωσα έχουν τελειώσει τις σπουδές τους, έχουν δημιουργήσει οικογένειες και έχω μαζί τους την καθημερινή επικοινωνία όπως κάθε οικογένεια. Είμαι πολύ περήφανη για τα παιδιά που μεγάλωσα.

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Πολύ ενδιαφέρων άρθρο.. Οτιδήποτε θέλετε απο βρεφικά και παιδικά είδη, κοιτάξτε το https://www.baby-avenue.gr, έχει πραγματικά πολύ καλές τιμές που μπορεί να βοηθήσουν τα παιδιά

Δημοσίευση σχολίου